Wandeltocht Khao Sok National Park

23 maart 2019 - Khlong Sok, Thailand

Hoi lieve allemaal,

Omdat het vandaag de warmste dag van de week is, leek het Sanne en Sanne een goed idee om een vier uur durende wandeltocht te maken door het Khao Sok National Park.

Mijn medereisgenote heb ik ontmoet in Koh Tao tijdens de open water duikcursus en zou ik weer ontmoeten in Khao Sok. Hoe toevallig ook: ze heet dus ook Sanne, is opgegroeid in Gouda en ook vegetariër. Een paar van de gelijkenissen en dat laatste is heel handig met het zoeken van restaurantjes.

We zouden met een Thaise gids genaamd Aam de, een niet privé geplande maar toch privé gekregen, wandeltocht met zijn tweeën door het park maken en ik hoopte dat ik vandaag mijn eerste wilde aap van een veilige afstand te zien zou krijgen.

Voordat we het park betraden werd ons eerst gevraagd of we wilden meedoen aan een anti-afval campagne voor het park. Nou gevraagd, gevraagd, maar goed natuurlijk wil ik op de foto. Ik wil altijd op de foto!

Reclame maken voor het park

In het park zouden we een wandeltocht maken van 7 kilometer in dus 37 graden. Ik dacht dat ik wel een goede conditie had, maar dit viel toch wel erg tegen. Na één bamboestok te hebben gezien en één heuvel te hebben beklommen stond ik hevig puffend bovenaan de berg. Aam was gelukkig heel erg relaxed en nam de tijd. We namen telkens de avontuurlijke route, klommen over enorme stenen en halverwege een verkoeling in het zoetwatermeer van een van de watervallen.

44FD15E8-5EB6-4E5B-AEA7-BAD97F0DB4C5

Gids die het water inspecteert

300 jaar oude bomen

Water

Jane

Bamboe

Aap 4

Door het droge seizoen rustige watervallen, ronde paddestoelen, apen(!), 300 jaar oude bomen, rare taferelen aan lianen, neushoornmot, luidruchtige insecten, maar het leukste vond ik Frits, het niet-zo-wilde zwijn dat fan van ons was.

Frits van dichtbij

Frits zoekt

Niet zo wild zwijn Frits

Nu lig ik hier, wat een straf.

C2B4610A-E49C-4C72-B9F2-D1379CAEDDF9

1. Corine Vondracek:
    23 maart 2019
    Wat leuk om bijna elke dag zo’n uitgebreid reisverslag van je te lezen. Goed om te zien dat de lokale bevolking aandacht besteedt aan de vervuiling. Mn de plactic afvalbergen zijn schrikbarend. In Cambodja was dat nog erger. Geniet van al het moois wat je nog tegenkom onderweg en de groeten aan je naamgenoot. Wat heb je toch een mooie accomodatie gevonden. Zo’n verkoelende duik kan je vast gebruiken. Ging je nu ook nog door naar het meer met die prachtige paalhuizen aan het water? Liefs van ons drie ❤️❤️❤️
  2. Sanne:
    Lieve mams,
    Morgen staat de trip met de overnachting op de paalhuizen aan het water gepland. Het gaat onweren dus waarschijnlijk wordt het weer spectaculair. Xxx
  3. Suzanne de Jong:
    23 maart 2019
    lieve Sanne, wat een mooie avonturen zeg. en prachtige natuur en dito slaapplekjes.
    zou zo bij je langs willen komen, wat een prachtige plek waar je zit.
    geniet ervan.
    liefs Suzanne
  4. Paul:
    Hallo Sanne,
    Ik vind het erg leuk om je verhalen over je avonturen in Thailand te lezen en te mee te beleven. Ik probeer mij voor te stellen hoe jij door het oerwoud loopt van het National Park en allerlei vreemde dieren tegenkomt. Ik ben benieuwd naar je volgende belevenis op Koh Lantra. Liefs paps
  5. Oma Tiny:
    24 maart 2019
    Ohh Sanne Sanne wat laat je ons genieten van je reis verhalen en wat leuk dat je Sanne hebt ontmoet wanneer ik naar de vele mooie en leuke foto,s kijk krijg ikeen beetje heimwee .
    Bedankt dat je ons mee laat beleven .
    De wandeltocht met al die dieren die jullie tegen kwamen vond ik heel bijzonder
    liefs oma Tiny